Wiele osób myśli, że praca agenta do spraw rekrutacji polega tylko na stawaniu zielonych i czerwonych pieczątek na CV, a potem przesyłaniu tych odpowiednich do firmy, dla której szukają pracownika. Jednak wcale tak nie jest.

Podstawowe zadania

Faktycznie agent ma za zadanie odbierać e-maile z prowadzonej rekrutacji i zbierać CV kandydatów. Jednak potem trzeba przejrzeć wszystkie, czasami posprawdzać prawdziwość danych i nie tylko umówić się na spotkania z najlepszymi kandydatami, ale też poinformować pozostałych, że niestety agencja rekrutacyjna nie jest nimi zainteresowana, ale być może ich CV będzie pasować do kolejnych ofert. Później trzeba umówić spotkania i dopiero po nich odsiać część kandydatur. Zwykle na drugie spotkanie zapraszanych jest kilku kandydatów i odbywa się ono z pracownikiem lub właścicielem firmy, dla której rekrutacja jest prowadzona. W międzyczasie trzeba jeszcze uporządkować akta osobowe kandydatów zaakceptowanych i takich, którzy jeszcze czekają na idealne dla nich stanowisko.

Umiejętności agenta

Dobry agent w agencji pracy powinien umieć rozpoznawać kiedy CV jest “zbyt dobre” a kandydat “naciąga” w nim zawarte informacje. Ważna jest też umiejętność oceny zachowania kandydata oraz interpretacji jego odpowiedzi na zadane pytania podczas rozmowy. Można więc powiedzieć, że dobry agent musi mieć wiedzę z zakresu psychologii, ekonomii i zarządzania ludźmi.